Draag kennis uit met een white paper

De meeste bedrijven zijn in hun marketingstrategie overgestapt van het zenden van verkoopboodschappen naar het uitdragen van content. Zij doen dit onder andere met behulp van white papers. Wilt u zich met uw organisatie ook profileren als inhoudelijke kennispartner binnen uw vakgebied? Ik help u uw expertise op een heldere en toegankelijke manier over te brengen op uw doelgroep.

Van ingewikkelde materie naar leesbare content

Het doel van een white paper is om ‘thought leadership’ op te eisen. De afzender heeft inhoudelijke kennis van een onderwerp of thema en informeert de lezer hierover. Kennis van de inhoud staat hierbij centraal. Dit betekent dat de lange, vaak ingewikkelde en taaie informatie moet worden vertaald naar korte, soepele en prettig leesbare teksten met een duidelijke boodschap en visie. Ik kan deze vertaalslag voor u maken. Ook voor beleidsstukken, visiedocumenten en rapporten.

Belangrijkste elementen van een white paper

Een goed geschreven white paper:

  • bevat een duidelijke boodschap
  • is helder en goed leesbaar
  • belicht een thema van verschillende kanten
  • is tussen de 1200 en 2500 woorden lang

White papers:



 

Contentspecialist Irene Schoemakers schrijft ook: